Snídaně - zdravý základ pro celý den

Během spánku mozek odpočívá a tělo regeneruje, ale zároveň nepřijímá žádné živiny a nedoplňuje energii. To je hlavní důvod, proč je dobré si ráno udělat trochu času a zdravě posnídat. Těch důvodů je ale o něco více!

Zdravá snídaně doplní zásoby glukózy a dodá vám tak energii potřebnou k úspěšnému startu do nového dne. Jste neustále podráždění? Cítíte se být ve stresu? Snídaně vám dodá nutnou sílu a energii k zvládnutí každodenních situací. Únava jen tak nepřijde a budete se cítit vyrovnanější, odolnější a vaše celková kondice (jak fyzická tak psychická) půjde nahoru.

Výhody pravidelného a zdravého snídání

  • během dne se zkonzumuje více vitamínů a minerálů a naopak méně tuků a cholesterolu

Zatímco důvody nejsou na první pohled zcela zřejmé, jedna studie tvrdí, že lidé, kteří jedí častěji během dne (což také znamená, že nevynechávají snídani), mají sklony si vybírat zdravější jídlo.

  • lepší koncentrace a vyšší produktivita během rána a celého dopoledne

Snídaně je hlavním zdrojem energie pro mozek. Tu právě do těla dostanete po celonočním půstu právě snídáním.

  • lepší kontrola váhy

Existuje několik teorií, které spojují pravidelné snídání a udržování si stabilní zdravé váhy. Výzkumníci spekulují nad tím, že snídání může v pozdějších hodinách zmírnit pocit hladu nebo pomoct zvolit si méně kalorický pokrm při dalších denních jídlech.

  • nižší hladina cholesterolu v krvi, menší riziko srdečních onemocnění

Výzkum ukázal, že lidé, kteří snídají, zkonzumují méně cholesterolu než ti, kteří nesnídají.

Pravidelné snídání je důležité pro všechny věkové skupiny, ale zvláště pro děti a dospívající. Děti, které snídají jsou více tvořivější a pozornější, aktivnější a lépe si vedou při řešení problémů.

Zdravá snídaně by měla sestávat z různých druhů potravin. Pokud chcete vytvořit zdravou snídani vybírejte z těchto druhů potravin:

  • Ovoce a zelenina
  • Obilniny
  • Celozrnné pečivo
  • Cereálie
  • Mléčné výrobky
  • Masné výrobky (vybírejte ty méně tučné jako je drůbeží či krůtí šunka)

 

Snídáte pravidelně? Myslíte si, že snídaně je základ denního jídla? Co nejčastěji snídáte?

Snídaně - zdravý základ pro celý den patří do témat
  • www.cerstvasnidane.cz Jana 21.06.2012 15:31:53

    Ahojte. Pro ty, co chtějí vyzkoušet něco nového ke snídaní, doporučiji třeba recept na domáci musli na stráncehttp://www.cerstvasnidane.cz/musli/

  • Snídaně Terka 21.10.2009 18:18:34

    Snídat se musí! Již léta se zabývám zdravou výživou a od té doby,co jsem začala snídat,jsem zhubla 6kg a bez cvičení.Snídaně má být výdatná,má obsahuje 700kcal a kvalitní kávu.Obvykle snídám 2plátky toastu s máslem,100g Fit šunky,banán a 2–3kostičky čokolády s 60%kakaa. Při takovéto snídani jsem zhubla,za to jsem jedla méně už od oběda,večeře téměř žádná,jen 500ml odtučněného kefíru:)

  • snídám... Haňulka 21.10.2009 09:50:59

    taky jsem snídávala ovesné vločky(jemné od emca, jiné ne)a ty stačilo zalít trochou horké vody a pak pokapat tekutým kandisinem, pak jsem si do toho rozmačkala banán a do toho dala trošku jogurtu, pak jsem ale přešla na bebe- do trochy(cca 20g) bílého jogurtu rozmíchám lžičku medu a tím potřu 4 sušenky čokoládového bebe, k tomu půlku banánu nebo jablka a vše je v pohodě… je pravda,že chodím ob den do fitka, taky jsem jezdívala ty volné dny na kole, teďchodím do bodystylingu, power jógy, ¨step aerobicu a cvičím doma podle hejbejse.tv a ještě posiluju s činkama… Haňule, 16

  • Ovesná kaše Jana 02.09.2009 16:23:04

    Já už asi půl roku snídám ovesnou kaši s rozmačkaným banánem a připadá mi to jako nejlepší snídaně. Je to vyvážené a přitom příprava nezabere víc než 5 minut. Skleničku mléka přivedu k varu, nasypu do ní 4 lžíce vloček a nechám stát, dokud to nenabobtná. Pak to naleju do misky na rozmačkaný banán (ten to i dostatečně osladí) =).

    • Re: Ovesná kaše fallo 25.09.2009 19:20:54

      Hmm, to zní dobře. Asi se nechám inspirovat. Taky mám ráda ovesné vločky, vždycky si je dám do misky, zaliju trochou horké vody, smíchám s jogurtem a přidám ovoce a někdy i slunečnicová semínka. A je to super.

      • Re: Re: Ovesná kaše pavlovska.m 14.10.2009 18:55:55

        Naprosto suhlasím, miluju teplou ovesnou kaši s nastrouhaným jablíčkem a troškou skořice… Zkuste to :-)

    • Re: Ovesná kaše fallo 25.09.2009 19:20:53

      Hmm, to zní dobře. Asi se nechám inspirovat. Taky mám ráda ovesné vločky, vždycky si je dám do misky, zaliju trochou horké vody, smíchám s jogurtem a přidám ovoce a někdy i slunečnicová semínka. A je to super.

  • snídaně:-) Eidar 22.09.2009 15:06:22

    Ave, již roky vedu sám na sobě výzkum, co se stravování týče. Snídaně je moc důležitá, dozajista souhlasím. Ovšem zároveň je důležité správně snídat. Dle mého začíná snídaně paradoxně před spaním – když jdete spát hladoví, vzbudíte se bez pocitu hladu, až dokonce s pocitem sytosti. Naopak jdete-li do postele s plným žaludkem, nejspíš se vzbudíte s hladem až kručením v žaludku. Máte-li problémy s nadměrným energickým příjmem během dne, je lepší se najíst ráno jen lehce, žaludek se tak neroztáhne, ergo neklade na Vás vysoký nárok na objem přijaté potravy během celého dne. I tohle funguje oboustranně – přecpete se ráno, cpete se celý den… Ocením jakéhokoliv fandu výživy, stravování, či prostě životního stylu na e-mailu:-) pochcijuazapalim@centrum.cz

  • Snídám už od dětství Michal 13.09.2009 14:32:11

    Ahoj,

    Já osobně snídám už od dětství už jako malý když jsem chodil do školky jsem snídal doma a když jsem chodil do školy také jsem nemohl vynecaht snídani. Doma mě vzbudily trochu dřív a naučily mě snídat takže už to mám takový zvyk od mala a nehodlám s tím skoncovat protože když se teď nenasnídám tak začnu být nervní, ve stresu, obrovský hlad dostanu, blbá nálada a celkově ten den potom za moc nestojí. Doporučuji snídat a poslední dobou zkouším do života pronést právě zdravou výživu tak zkuste i to a myslim že se vám bude dařit lépe jak v myšlení tak i v práci :-) Více energie, Více života … !

  • Nesnídám kenyl 10.09.2009 14:25:20

    Já nesnídám téměř celý život a mám IBM 19. Žádné problémy. Toto se ale asi redakci nelíbí – můj předchozí příspěvek byl smazán.

  • Snídání Belbas 03.09.2009 21:27:07

    Já jsem nesnídal paradoxně až do té doby než jsem začal brát prášky. Ty musím brát ráno ale po jídle, a ted jsem si na snídani už zvykl.

  • snídaně dana 02.09.2009 13:50:40

    Já jsem začala snídat pravidelně a relativně:) v klidu až s dítětem. Předtím vstávání na 6h do práce, tak to jsem do sebe nic nedostala. Nejraději máme jogurty, ovoce a chleba s medem. Nebo s burákovou pomazánkou a navrh banán, mňami. Občas zhřešíme nějakou sladkou buchtičkou:)

  • snidaně tricitka 02.09.2009 10:31:57

    Kdysi jsem nesnídala vůbec, jednou jsem ale venku ráno omdlela, byla jsem hodně slabá a zřejmě i hladová a od té doby bez snídaně z domu neodejdu. Cítím se pak plná energie a pohody.

  • Snídaně Majda 02.09.2009 09:30:54

    Já si nedovedu vůbec představit, že bych začala den bez snídaně. Mám už takový rituál, že si na snídani udělám dost času a pořádně si jí vychutnám. Kdysi jsem ráno nejedla vůbec, ale zjistila jsem, že jsem pak celý den taková nijaká. Takže snídaně pro mě musí být.

  • Snídání Rajce+Jogurt 02.09.2009 07:04:31

    Před několika lety jsem nesnídala vůbec, ale opravdu jsem pak přišla na to, že mi to nedělá dobře. A každopádně to přispívá k tloustnutí to mám taky vyzkoušené. Takže já jsme jednoznačně pro snídání.

Přidat příspěvek
* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Zdravá výživa

  • Ilona Kompanová 24.10.2011 09:10 ZHUBNOUT SPOLEHLIVĚ

    Hledáte způsob, jak zdravě zhubnout? Cítíte se unavení? Mohu zpracovat analýzu stavby Vašeho těla…

  • Elen 25.06.2012 14:06 ZHUBNOUT SPOLEHLIVĚ

    d,den bude mi za 3mesice 42let a chtela bych ,co nejrychleji zhubnout tak 5,6,7kg nejmene do…

  • pavlatko 15.05.2013 09:05 ZHUBNOUT SPOLEHLIVĚ

    Hodně mi pomáhá podpora rodiny a žen, kamarádek v Komunitě 111, zkuste se přidat :)

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku